amazing موبليات العبد
احدث الاخبارفنون و ترفيهمنوعات

شقيق ياسمين عبد العزيز يوجه لها رسالة غامضة تعيد الحديث عن خلافاتهما

amazing

متابعة/رضوى سمير

قام الفنان وائل عبدالعزيز، شقيق الفنانة ياسمين عبدالعزيز، بتوجيه رسالة غامضة إليها، مستعيناً بإحدى القصائد التي كتبها الشاعر أيمن بهجت قمر.

رسالة غامضة من شقيق ياسمين عبدالعزيز إليها وتكهنات بتجدد الخلافات بينهما

وعبر صفحته الخاصة على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، نشر وائل عبدالعزيز صورة قديمة تجمعه مع شقيقته الفنانة الشهيرة، في مرحلة الشباب، مؤكداً أنها ستأتي للبحث عنه ذات يوم.

وكتب وائل عبدالعزيز معلقاً على الصورة: “هيجي يوم وتدوروا على كلمتي في كتاب.. على كارت ولا جواب.. على كل حاجتي ف شنطتي، وكراكيب الدولاب.. على صورة لينا لما كنا شباب.. على شات ما بينا وضحك ع الواتس اب.. هييجي يوم وتدوروا، على دخلتي من الباب”.

واعتبر نشطاء السوشيال ميديا هذه الرسالة بمثابة دليل جديد على استمرار الأزمة بين وائل عبدالعزيز وشقيقته ياسمين عبدالعزيز، والتي بدأت قبل إعلان زواجها من الممثل أحمد العوضي.

دليفيري سريع
دليفيري السريع للشحن والتوصيل

وتعود بداية تلك الأزمة عندما قام وائل بتوجيه رسالة عنيفة يُهاجم فيها شقيقته، وينتقد تصرفاتها التي أحرجت أهلهما، حيث كتب: “وقفت جمبك بكل ما أملك من قوة أدافع عنك فى كل موقف صعب مر عليكى، ونسيت حياتى ونفسى عشانك وبقى كل همى أنا ووالدتك، إنك تكبرى وتبقى نجمة فى مجالك، سيبنالك اختياراتك كلها لنفسك ووفقنالك على معظم قراراتك، وكنت الوحيد اللى ساندتك ووقفت جنبك فى طلاقك، لكن هنهرتل وتروحى تعرفى واحد أصغر منك بـ 10 سنين، لا من سنك وتتصورى صور مالهاش أى لازمة على حساب سمعتك وسمعتنا، لا ومحدش هيسمح، من إمتى وإحنا بنعمل أعياد ميلاد وتنزل على السوشيال ميديا؟ من أمتى الناس بتجيب فى سيرتنا؟ ونقعد نتعاكس على السوشيال ميديا؟”

دليفيري سريع
دليفيري السريع للشحن والتوصيل

شاهد أيضاً: كارلوس كيروش يرفض المشاركة ببرنامج مقالب رامز جلال في رمضان

ثم وجه هجومه نحو أحمد العوضي وقال: “أما بالنسبة للأخ اللى ماشى وراكى فى كل حتة وشايفك البيضة الدهب اللى هتفقسله كل يوم.. أحب أقولك يا راجل لما تيجى تدخل بيت تدخله من بابه يا راجل!! وتقعد مع رجالة البيت!!.. دى الأصول وده الاحترام.. وطبعاً لأنك عارف أنك مرفوض رفضاً باتاً، فاعمرك ما هتعمل ده، ومعندكش غير طريق الشمال اللى أنت سالكه من سنين مع بنات الناس!!.. أنا من رأيى كفاية عليك البطولة اللى أخدتها والعربية المرسيدس الهدية، وتركز فى شغلك وتسيبنا فى حالنا، لأن طول عمرنا فى حالنا ومحدش سامع عننا حاجة، وملوش لازمة جو الصور والمعاكسات ده وأنا مبخفش من تهديد حد”.

دليفيري سريع
دليفيري السريع للشحن والتوصيل

وكان رد العوضي عليه: “باب إيه يابني اللي هدخله من بابه وأكلم واحد بيتكلم على عرضه ولحمه قدام الناس.. يابني أنا من عين شمس، منطقة شعبية، اتربيت على أن الاخت والأم والست الكلام عليهم من الكبائر.. عربية إيه يا بني، أنا أجري الحمد لله يعيشني كويس ويجيبلي عربية حلوة وبیت كويس.. بمجهودي وشغلي، مش علي عرق واحدة ست.. باب إيه يا حبيبي اللي ادخله وانت اصلاً عايش باسمها.. أنا شقيت على حالي بعرقي.. لكن أنت فشلت في كل شئ فشلت كممثل وفشلت كأب وفشلت كأخ وفشلت كبني أدم”.

amazing amazing
amazing amazing

مقالات ذات صلة

amazing amazing
زر الذهاب إلى الأعلى